loading...
رمان | کتاب | دانلود کتاب | دانلود رمان | کتاب رمان | کتاب داستان |
نگار بازدید : 4541 پنجشنبه 30 آبان 1392 نظرات (3)

 

در باب حکمت زندگی/ آرتور شوپنهاور

 

انسان پرمایه در تنهایی محض با افکار و تخیلات خود به بهترین نحو سرگرم می شود، حال آنکه تنوع مداوم در معاشرت، نمایش ها، گردش و تفریح، ممکن نیست کسالت شکنجه آور فرد فرومایه را برطرف کند.

انسانی که شخصیت متعادل و نرمی دارد، می تواند در شرایط محقرانه نیز خشنود باشد، در حالی که کسی که شخصیتی آزمند، حسود، و شریر دارد، با ثروت فراوان نیز خشنود نیست. اما به خصوص آن کس که مدام از لذت شخصیت فوق العاده و ذهن برجسته ای برخوردار است، بیشتر لذت هایی را که عموم مردم در پی آن اند، نه تنها زاید، بلکه مزاحم و آزاردهنده می بابد.

/ محمد مبشری / ص۲۵

نگار بازدید : 529 جمعه 03 آبان 1392 نظرات (0)

نام کتاب :  دارالمجانین

نویسنده :  محمدعلی جمال زاده

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۲۸۲

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۶,۵۱۰  کیلوبایت

توضیحات : سید محمد علی جمال زاده در سال ۱۳۱۹ کتابی انتشار داد به نام دارالمجانین. یکی از قهرمانان این کتاب دیوانه ای است به نام هدایتعلی خان که در دارالمجانین اسمش را “مسیو” گذاشته بودند. انتشار این کتاب ۴-۵ سال پس از تکثیر بوف کور، در تهران ایجاد بحث و جنجال بسیاری کرد. و با نقل عین قسمتهایی از کتاب بوف کور در دارالمجانین آشکار بود که جمال زاده می خواسته در سلامت عقل و نبوغ صادق خان از خود تردید نشان دهد.شاید جمال زاده اولین کسی بود که آشکارا نویسنده ی نابغه ی بوف کور را در اجتماع مفلوک آن روز ایران دیوانه و اهل تیمارستان نامید و موجب شد از آن بهره برداری های درست و نادرست بسیار شود.  داستان در مورد پسرک یتیمی هست که در خانه عموی ثروت مند و خسیسش زندگی می کند و عاشق دختر او بلقیس می شود اما عمو پسر را از خانه می راند . در این بین ماجراهایی اتفاق می افتد که پسر ترجیح می دهد خودش را به دیوانگی بزند تا در دیوانه خانه بستری گردد .

 

نگار بازدید : 490 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

کتاب قصه ما به سر رسید

نام کتاب :  قصه ما به سر رسید

نویسنده :  محمدعلی جمالزاده

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۴۲۲

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۶,۲۳۰  کیلوبایت

توضیحات : قصه ما به سر رسید مجموعه ای از داستان های کوتاه محمد علی جمالزاده و چند ترجمه از او که با این عناوین به چاپ رسیده است . شیران روبه مزاج , خاک حاصلخیز , ماجرای دهشتناک قلعه , صیغه و عقدی , بارگاه شاهانه و ترجمه هایی از زبان های دیگر . در هر یک از داستان های این مجموعه , نویسنده تصویری هجوآمیز از شیوه تفکر و زندگی گروههای مختلف سنتی عرضه می کند . مصیبت شعر دیمی , ملای شاعر , خیاط شاعر و حامی شاعر نمونه ای از داستان های این مجموعه هستند که با نگاهی به تفکر و زندگی جامعه سنتی ایران به رشته تحریر در آمده اند . در انتهای کتاب زندگی , احوال و آثار محمد علی جمالزاده به قلم ایرج افشار نیز فهرست اهم مقالات جمالزاده در زمینه تحقیقات ایرانی و چند نوشته کوتاه دیگر به چاپ رسیده است .

 

نگار بازدید : 434 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

نام کتاب :  داستان های زنان‎

نویسنده :  جلال آل احمد

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۶۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۴۱۹  کیلوبایت

توضیحات : یکی از مقوله‌های اجتماعی در داستان‌های جلال آل احمد زن است. زن به عنوان پدیده‌ای اجتماعی، تقریباً همزمان با انقلاب مشروطه به ادبیات راه می‌یابد. در این دوران از بیچارگی‌ها، محرومیت‌ها و نداشتن آزادی زن در خانواده و اجتماع سخن گفته می‌شود. زن به عنوان فردی از اجتماع، تحت تأثیر ستم‌ها، خرافه‌پرستی‌ها و نادانی‌های جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کند. زنان داستان‌های آل احمد خود را حقیر می‌یابند. آنان در فضایی مردسالار توصیف می‌شوند. نه هویتی دارند و نه هیچ حقی برای اعتراض. آنان در محیطی زندگی می‌کنند که آزادی و تساوی برای زن در عمل و نظر وجود ندارد. به عنوان مثال، «بچه مردم» داستان زندگی زنی است که به علت ازدواج مجدد مجبور است بچهٔ شوهر اولش را سر راه بگذارد تا بتواند به زندگی خود ادامه دهد. این داستان تصویر زنی را نشان می‌دهد که به خاطر نان و ادامه زندگی، از ابتدایی‌ترین احساسات خود می‌گذرد. چرا که او در اجتماعی زندگی می‌کند که زن، مانند یک کودک به حمایت مرد نیازمند است. در «لاک صورتی» شوهر هاجر که فروشنده دوره‌گردی است به خاطر خریدن لاک، او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. هاجر زنی است که خود را ناقص‌العقل می‌داند و نهایت آرزویش خریدن لاکی است تا با آن دستانش را مانیکور کند.

 

نگار بازدید : 464 جمعه 26 مهر 1392 نظرات (0)

رمان پانصد میلیون ثروت

نام کتاب : پانصد میلیون ثروت ( زیرزمین اژدها ) اثر ژول ورن

نویسنده : ژول ورن

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۲۱۸

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۳,۳۴۰ کیلوبایت

توضیحات : ژول گابریل ورن نویسنده و آینده‌نگر فرانسوی بود که کتابهای زیادی با مضمون علمی-تخیلی نوشت. او هنگامی از سفر به هوا و فضا و زیر دریا در داستان‌های خود سخن گفت که هنوز بشر نتوانسته بود وسایل و امکانات چنین سفرهایی را فراهم کند. آثار او از نظر ترجمه به زبان‌های دیگر بعد از آثار آگاتا کریستی در رده دوم جهانی هستند. سال ۲۰۰۵ به مناسبت صدمین سال مرگ او «سال ژول ورن» نامیده شد. تاکنون چندین انیمیشن و فیلم از آثار او ساخته شده‌است.ورن به عنوان (پدر داستان های علمی تخیلی)شناخته شده است. ژول ورن در هشتم فوریه ۱۸۲۸ میلادی در یک خانواده مرفه در منطقه فدو از شهر نانت فرانسه به دنیا آمد. به خواست پدرش تحصیلاتش را در رشته حقوق به پایان برد اما ذوق نمایشنامه‌نویسی و رمان‌نویسی او را بر آن داشت که کم‌کم به سوی ادبیات کشیده شود. در ابتدا هرچند موفق نبود، ولی بعد پیشرفت سریعی کرد. «پنج هفته در بالون» او بسیار موفق بود و هواخواهان بسیاری یافت. ناشر آثار او، پیر-ژول هتزل برای او دوست و مشاور و همراه بسیار خوبی بود. از این گذشته، ژول ورن با دقت و نکته بینی به معرفی کشورها می‌پرداخت برای نمونه در بخشی از کتاب فاتح آسمان‌ها به شناساندن ایران نیز می‌پردازد. از کویر لوت و خطه شمال و دریای مازندران سخن به میان می‌آورد و در توصیف آن مکانها از خود مهارت به سزایی نشان می‌دهد. در آغاز آثار ژول ورن تنها در میان کودکان طرفداران و علاقمندانی داشت تا آن که منتقد و نویسنده‌ای به نام مارسل موره (۱۹۶۹-۱۸۸۷) چندین کتاب و رساله درباره ژول ورن نوشت و او را چنان که بود به دنیا معرفی کرد. مارسل موره در دو کتاب: «ژول ورن بسیار شگفت انگیز» (۱۹۶۰) و «اکتشافات ژول ورن» (۱۹۶۳) ژول ورن را به دنیا شناساند و از آن به بعد دوستداران ادب با نظر جدی تری به ژول ورن می‌نگرند. ژول ورن که هفتاد و هفت سال (۱۹۰۵ – ۱۸۲۹) درین کره خاکی زیست، نزدیک به هشتاد داستان دراز و کوتاه و رساله نوشتهٔ پژوهشی و نوشتار نوشته‌است. مانند تاریخ مصر و فرانسه و مستعمره‌هایش (۱۸۶۸) تاریخ رهنوردیهای بزرگ و رهنوردیهای بزرگ (۱۸۷۸) کریستف کلمب (۱۸۸۳) و افزون بر آن پانزده نمایشنامه نوشته که در آن دوره بروی صحنه رفته‌است .

نگار بازدید : 305 سه شنبه 23 مهر 1392 نظرات (0)

کتاب رابین هود

نام کتاب :  رابین هود

نویسنده :  کارلاامن

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۶۶

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۱۲۰  کیلوبایت

توضیحات : در فرهنگ عمومی، رابین هود نماد حق‌طلبی، ستیز با ستم و بخشش دارایی‌های ستمکاران به مردم نیازمند و دردمند است. تا کنون فیلم‌های پویانمایی و کارتونی بسیاری از این داستان توسط ژاپنیها و یا انگلیسیها ساخته شده که در بعضی از آنها شخصیت‌های داستان به صورت حیوانات طراحی شده‌اند. مثلاً رابین هود به صورت یک گربه نمابش داده می‌شود. ماجرای رابین هود، قصه دزدان معروف جنگل شروود در نزدیکی شهر ناتینگهام است. پس از اینکه شاه ریچارد شیردل، رهسپار جنگ می‌شود برادرش جان تخت شاهی را غصب می‌کند و مالیات‌های سنگینی را برای مردم مقرر می‌کند. ریچارد شیردل در این فاصله به اسارت پادشاه اتریش در می‌آید. رابین‌هود که یکی از تیراندازان زبردست است از دادن مالیات سر باز می‌زند و به جنگل شروود پناه می‌برد. او به همراه همدستانش دارایی‌های ثروتنمدان را می‌دزدند و میان تهیدستان تقسیم می‌کنند. پس از بازگشت ریچارد شیردل به انگلستان، وی موفق می‌شود قدرت را با کمک رابین‌هود از چنگ برادرش به‌در آورد.

 

درباره ما
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 139
  • کل نظرات : 92
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 139
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 449
  • بازدید ماه : 1,382
  • بازدید سال : 17,107
  • بازدید کلی : 1,752,389
  • کدهای اختصاصی